Căutări care înnobilează

Dumnezeu este cu noi!

Emanuel: Dumnezeu este cu noi

Dacă întruparea lui Iisus Hristos este evenimentul cel mai marcant al istoriei, atunci și semnificația întrupării trebuie să fie pe măsură. Dumnezeu este cu noi. Acesta este semnificația unuia dintre numele Mântuitorului (Isaia 7:14, Ioan 1:21-23).

DUMNEZEU

Dumnezeu! Cel suprem în iubire, înțelepciune, putere, și orice virtute. Cel de necuprins, Creatorul, Sfânta Treime. Sursa și susținătorul vieții.

NOI

Noi! Coroana creațiunii, făcuți după chipul și asemănarea Sfintei Treimi: iubiți, valoroși și importanți; cei care în Eden locuiam în comuniune cu Dumnezeu, savurând viața la superlativ, necontaminați de vreun rău; cei care aveam menirea de a oglindi pe pământ frumusețea relației dintre Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt; cei cărora ne fusese încredințată stăpânirea întregului pământ și autoritatea peste toate viețuitoarele; cei care ne delectam cu iubire, demnitate, bine, frumos, sănătate, implinire, libertate…
Noi, care ascultând de cel peste care aveam autoritate, ne-am subestimat pe noi înșine și ne-am subestimat Creatorul, probabil în aceeași măsură; cei care astfel am ales să ne desolidarizăm de Dumnezeu; cei care implicit ne-am compromis menirea; cei care depărtându-ne de Bine, ne-am lăsat afectată ființa de rău, dar nu ireversibil.

ESTE

În timp ce noi rătăceam îndepărtându-ne de Dumnezeu, El dimpotrivă, s-a apropiat de noi, cu iubire!
Acum, prin întruparea lui Iisus, însuși Dumnezeu (Ioan 1:14; Ioan 14:9; 2 Corinteni 2:4, 5:19; Coloseni 1:15, 17; Apocalipsa 4:11; Evrei 1:2-3, 8; 1 Ioan 5:20) ne este alături!

De dragul nostru, Creatorul infinit se identifică cu omul, acceptând numeroase limitări umane.
În Iisus, Dumnezeu ne îmbrățișează asumându-și condiția noastră umană din afara Edenului.
Fără a înceta să rămână Dumnezeu, Iisus se coboară la noi, și devine ca noi; în Iisus, natura divină se unește cu cea umană.
În Iisus, Dumnezeu este în anturajul nostru imperfect, iar noi suntem în compania care ne amintește de Eden.

Dumnezeu este cu noi!

* Întruparea dovedește dragostea enormă a lui Dumnezeu pentru noi. El ne dă har. Dumnezeu este pentru noi, nu împotriva noastră!

* Întruparea ne comunică nu doar dragostea lui Dumnezeu ci și valoarea noastră. În ciuda condiției noastre de rătăcire și corupție, pentru Dumnezeu eram o comoară care trebuia răscumpărată; iar măsura dragostei (Ioan 3:16) care ne răscumpără ne acordă implicit aceeași voloare, importață și demnitate; noi nu meritam această răscumpărare datorită faptelor noastre, dimpotrivă; dar meritam această răscumpărare datorită înrudirii (Fapte 17:27-29) cu Creatorul; Tatăl ceresc vine în căutarea fiilor rătăciți. Astfel valorea noastră este enormă, dar numai datorită lui Dumnezeu.

* Dacă prin Adam ne-am poziționat împotriva lui Dumnezeu, prin Iisus, al doilea Adam, (1 Corinteni 15:45) Dumnezeu ne împacă pe noi cu Sine (2 Corinteni 5:19)! Dacă Adam a avut capacitatea să ne pună pe un drum greșit, cu consecințe enorme, oare care este capacitatea lui Iisus, cel de-al doilea reprezentant al nostru? Cel mai probabil încă Îi subestimăm persoana, capacitatea și lucrarea de restaurare realizată pentru noi.

* Emanuel rămâne „Dumnezeu este cu noi” și după înălțarea la cer, după cum a promis (Matei 28:20); El nu ne părăsește (Ioan 14:18), nici o secundă. Numele Mântuitorului ne comunică o realitate prezentă: Dumnezeu este cu noi, aici și acum!

* Dumnezeu este cu noi toți, deși nu toți beneficiază la fel de acest adevăr; și cum să beneficieze deplin cei care nu cred (Ioan 3:16, 6:29, 14:16-17; 20:31; 1 Timotei 2:3-7) această veste bună? Și cum să creadă, dacă încă nu prea au auzit încă vestea?

Vezi și

Atmosfera Crăciunului, la maxim

Esenta Evangheliei – distinctii esentiale

Suntem incluși și Implicații ale includerii

Este Dumnezeu exclusivist?

Cei doi reprezentanți ai umanității

© Mihail B.

Leave A Comment